Regulamin

Regulamin

Niniejszy dokument określa warunki sprzedaży detalicznej dla umów zawieranych za pośrednictwem korespondencji, podczas rozmowy telefonicznej oraz w ramach innych obsługiwanych kanałów sprzedaży internetowej, prowadzonej przez A&M Arkadiusz Pietrzak, z siedzibą mieszczącą się pod adresem Gaboń 16, 33-388 Gołkowice, Numer NIP 7343266652, Numer REGON 382983570, nr tel. +48 798 651 307, e-mail: info@am-gardenhome.pl

Dla warunków sprzedaży hurtowej, zastosowanie mają inne dokumenty.

Oferta

Oferowane produkty zostały legalnie wprowadzone na rynek polski, są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, chyba że z oferty wynika inaczej (np. produkt jest drugiego gatunku, pochodzi z ekspozycji lub był krótkotrwale używany).

Oferowane produkty są zgodne z Dyrektywa 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 3 grudnia 2001 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów.

Produkt z oferty może być objęty gwarancją w zakresie pełnym lub ograniczonym. Okres jej obowiązywania oraz szczegółowe zasady znajdują się w dalszej treści regulaminu, oraz w instrukcji użytkowania produktu.

Cena produktu w ofercie jest wyrażona w złotych polskich, zawiera podatek VAT i nie obejmuje kosztu dostawy. Na cenę produktu mogą mieć wpływ działania marketingowe.

Zdjęcia produktu w ofercie przedstawiają jego faktyczny wygląd. W zależności od jakości ekranu i jego ustawień, kolorystyka zdjęć, a w szczególności intensywność kolorów i odcień, mogą różnić się od tych rzeczywistych.

Zamówienie

Zamówienie jest formą umowy zawieranej w języku polskim między Sprzedającym a Kupującym.

Kupującym może być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która w dniu składania zamówienia, zapozna się z postanowieniami niniejszego dokumentu.

Złożenie zamówienia nie gwarantuje rezerwacji wybranych produktów – dopiero podjęcie realizacji zamówienia jest równoznaczne z potwierdzeniem ich dostępności.

Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane, wskazane przez Kupującego podczas składania zamówienia, jako właściwe do dowodu zakupu.

Płatność

Do każdego Zamówienia dołączany jest Dowód zakupu.

Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany cen Produktów.

Udostępniane metody płatności za zamówienie to: przelew tradycyjny, przelew online, BLIK na numer telefonu, gotówka przy odbiorze osobistym. Wymienione metody płatności są obsługiwane przez dostawców zewnętrznych.

Płatność regulowana jest w sposób wybrany przez Kupującego.

Możliwe jest odroczenie płatności za zamówienie jednostkom budżetowym.

Dostawa

Kupując bezpośrednio poprzez naszą stronę internetową lub poprzez media społecznościowe, aukcje, ogłoszenia itp., (klient) automatycznie udziela sprzedającemu pełnomocnictwa – jednorazowe zawarcie umowy z firmą realizującą odpłatną dostawę zamówionych towarów – na nadanie przesyłki w imieniu i na koszt kupującego*.

Udostępniane metody dostawy zamówienia to: przesyłka, odbiór osobisty. Dostawa przesyłką jest obsługiwana przez Sprzedającego lub firmy kurierskie.

Dostawa odbywa się w sposób wybrany przez Kupującego.

Dozwolona jest zmiana metody dostawy na inną, dowolną z udostępnianych.

Dostawa przesyłką może być płatna, a jej koszt naliczany jest jako koszt dostawy.

Koszty wysyłki naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami i zależą od wagi oraz rozmiarów przesyłki. Kupujący jest informowany o kosztach wysyłki podczas składania Zmówienia. 

Realizacja

Zamówienie jest ważne 7 dni od jego złożenia. Jeśli w tym czasie konieczny do realizacji zamówienia kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, płatność nie zostanie uregulowana lub nie nastąpi odbiór osobisty, to zamówienie zostanie anulowane.

Czas realizacji zamówienia, w tym jego dostawy, wynosi do 10 dni roboczych z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, chyba że z oferty wynika inaczej (np. produkt ma określoną datę dostępności, jest robiony na zamówienie).

W każdej chwili zamówienie może zostać anulowane przez Kupującego lub Sprzedającego. Z tego tytułu nie zostaną naliczone Kupującemu żadne koszty.

 

PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY I ZASADY ZWROTU, ZAKUPIONEGO TOWARU

 

Kupujący-konsument, który zawarł umowę zakupu u Sprzedającego: A&M Arkadiusz Pietrzak,
np. na platformie sprzedażowej Allegro, OLX, Marketplace na Facebook’u /Meta, lub na stronie internetowej Sprzedawcy tj.: am-gardenhome.pl, może w terminie 30 dni odstąpić od tejże umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

 

1.       Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Kupujący-Konsument musi poinformować firmę
A&M Arkadiusz Pietrzak, sprzedającą pod marką AM-GARDENHOME, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży, w drodze oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą na adres firmy tj. A&M Arkadiusz Pietrzak, Gaboń 16, 33-388 Gaboń, lub pocztą elektroniczną na adres 
info@am-gardenhome.pl). Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

2.       Zwracany towar prosimy odesłać na adres: A&M Arkadiusz Pietrzak, Gaboń 16, 33-388 Gaboń .

3.       Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby kupujący-konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

4.       Kupujący-konsument powinien odesłać lub przekazać zwracaną rzecz na adres naszej firmy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli kupujący-konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.

5.       W razie odstąpienia od umowy sprzedaży kupujący-konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy i odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny, niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Szczegółowe informacje dotyczące prawa odstąpienia od umowy i zasad zwrotu zakupionego towaru znajdą Państwo w regulaminie sklepu na naszej stronie internetowej.

6.       Sprzedający zwróci Kupującemu środki pieniężne niezwłocznie, w terminie do 14 dni liczonych od dnia odstąpienia od zawartej umowy, ale nie wcześniej niż po przyjęciu zwracanego produktu lub udowodnieniu jego odesłania.

 

REKLAMACJE

·         Reklamacja może w szczególności zostać wniesiona pisemnie na adres firmy A&M Arkadiusz Pietrzak, lub wysłana w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej: info@am-gardenhome.pl. Prosimy o podanie w mailu następujących informacji:

1.       imienia i nazwiska Kupującego, oraz adresu na jaki był zamawiany reklamowany towar

2.       daty zamówienia

3.       powodu reklamacji oraz żądanego sposobu rozpatrzenia reklamacji

·         Reklamowany towar prosimy odesłać na adres: A&M Arkadiusz Pietrzak, Gaboń 16,
33-388 Gaboń.

·         Istnieje również możliwość złożenia reklamacji w trybie rękojmi. Czas powiadomienia kupującego-konsumenta o swoim stanowisku przez sprzedawcę w wypadku wybrania tego trybu wynosi 14 dni.

 

GWARANCJA

·         Sprzedawca udziela gwarancji na sprzedawane towary i zapewnia ich bezpłatną naprawę lub wymianę w okresie gwarancyjnym.

·         Gwarancji udziela się na okres 24 miesięcy od daty zakupu.

·         W zakres gwarancji nie wchodzą czynności takie jak: konserwacja, montaż, regulacja i czyszczenie.

·         Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

·         Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

·         Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli wymianie ulegała część towaru zasadę ta stosuje się do części wymienionej. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu
o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.

·         Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.

 

 

Drewno to produkt naturalny, na który duży wpływ mają warunki atmosferyczne. Np. pęknięcia mogą pojawić się podczas ekspozycji na słońce, jednak nie wpływają one na jakość i funkcjonalność produktu. Inne przykłady właściwości produktów drewnianych, stalowych i żeliwnych, które nie podlegają gwarancji prezentujemy poniżej:

 

Gwarancja nie obejmuje:

 

1.      zmian związanych z korozją, uszkodzeniami mechanicznymi oraz niewłaściwym użytkowaniem produktów stalowych,

2.       zmian koloru oraz różnej skali wybarwienia na powierzchni elementów poddanych impregnacji, występujących z uwagi na naturalne cechy właściwości drewna/stali, lub powodowane działaniem warunków atmosferycznych,

3.       zmian odcieni kolorów oraz stopnia połysku, na skutek oddziaływania warunków atmosferycznych na części poddanej malowaniu/impregnacji,

4.       zmian w wyglądzie produktu, w przypadku, gdy konserwacja i montaż nie zostały przeprowadzone według zaleceń producenta,

5.       różnic w kolorze produktu, w zależności od serii produkcyjnej,

6.       szorstkich powierzchni drewna, mimo dokładnej obróbki, a także w przypadku obróbki drewna w ruchu przeciwnym niż kierunek przebiegu włókien drzewnych,

7.       uszkodzeń powstałych w wyniku zaniedbania, wypadku, nieuzasadnionego użycia,  niewłaściwej obsługi, przeróbki, działania siły wyższej lub z innej przyczyny nie wynikającej z wad materiałowych lub wykonawczych,

8.       szarzenia produktów drewnianych, wynikającego z naturalnego starzenia się drewna,

9.       wad/defektów powstałych w wyniku błędnego przechowywania produktów, które są niezgodne z zaleceniami producenta,

10.   naturalnych cech drewna takich jak: wycieki żywiczne, sęki, rysunek słojów drewna, kora, otwory po insektach, przebarwienia od impregnatu, obecność rdzenia drzewnego, odkształcenia- wygięcia, oraz pęknięcia, związane ze zmianą wilgotności,

11.   przebarwień na powierzchniach użytkowych produktów (drewnianych, stalowych) związanych z częściowym wypłukiwaniem impregnatu/farby z materiału z którego produkt jest zrobiony,

12.   zadziorów drzewnych pojawiających się w wyniku użytkowania na krawędziach produktów,

13.   odkształceń drewna związanych ze zmianami warunków atmosferycznych i wilgotności, nie wpływających na właściwości użytkowe.

 

W okresie trwania gwarancji Gwarant zobowiązany jest bezpłatnie naprawić wadliwe produkty lub dostarczy nowe, według wyboru Gwaranta. Jeżeli Gwarant stwierdzi, że naprawa produktu nie jest możliwa albo koszt naprawy urządzenia jest niewspółmiernie wysoki w stosunku do ceny nowego produktu, Gwarant wymieni produkt na wolny od wad.

1.       Z tytułu gwarancji Kupującemu ani osobom trzecim nie przysługuje wobec Gwaranta roszczenie o odszkodowanie za jakiekolwiek szkody powstałe w skutek wady produktu. Jedynym zobowiązaniem Gwaranta jest naprawa lub wymiana Produktu na wolny od wad, zgodnie z warunkami niniejszej gwarancji.

2.       Gwarancja nie obejmuje produktu, którego na podstawie przedłożonych dokumentów i cech znamionowych produktu nie można zidentyfikować jako produkt zakupiony u Gwaranta.

3.       Gwarancja obejmuje produkt zakupiony u Gwaranta lub w jego sieci sprzedaży z zastrzeżeniem dokonania przez nabywcę terminowej płatności za produkt. W przypadku wystąpienia opóźnienia wymagalnej płatności za produkt procedura gwarancyjna zostanie wstrzymana do czasu pełnego uregulowania należności.

4.       Okres gwarancyjny rozpoczyna się w chwili nabycia Produktu potwierdzonego dowodem zakupu (paragon, FV).

 

Utrata gwarancji

Nabywca traci uprawnienia z tytułu gwarancji na produkty w przypadku stwierdzenia:

1.       jakiejkolwiek modyfikacji produktu,

2.       ingerencji w produkt osób nieuprawnionych,

3.       ingerencji w konstrukcję produktu,

4.       niewłaściwego użytkowania, zastosowania, konserwacji lub magazynowania produktu,

5.       stwierdzenia, że produkt uległ wypadkowi, na który Gwarant nie miał wpływu,

6.       nieuważnego lub nieodpowiedzialnego obchodzenia się z produktem, trwałego zamoczenia produktu,

7.       uszkodzeń z powodów niezależnych od Gwaranta, a w szczególności wyładowań atmosferycznych, pożaru, powodzi lub innych przypadków losowych,

8.       jakichkolwiek prób napraw produktu dokonywanych przez osoby nieuprawnione,

9.       wystąpienia zaległości płatności za produkt przekraczającej 90 dni od daty wymagalności faktury.

 

Zgłoszenie i procedura gwarancyjna

Podstawą przyjęcia reklamacji do rozpatrzenia jest spełnienie łącznie następujących warunków:

1.       reklamacja musi zostać złożona w formie pisemnej,

2.       należy dostarczyć dokument potwierdzający zakup produktu przez klienta (paragon/faktura),

3.       dokumenty muszą jednoznacznie potwierdzać, że produkt został zakupiony u Gwaranta,

4.       w przypadku reklamacji jakościowej konieczne jest dostarczenie dokumentacji zdjęciowej,

5.       wady lub uszkodzenia produktu ujawnione w okresie gwarancji powinny zostać zgłoszone Gwarantowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od daty ich ujawnienia,

6.       produkt, w którym stwierdzono wadę powinien zostać niezwłocznie wyłączony z użytkowania.

7.       Niespełnienie powyższych warunków oznacza utratę gwarancji.

8.       W sprawach nieuregulowanych niniejszymi warunkami gwarancji mają zastosowanie postanowienia Kodeksu Cywilnego.

9.       W przypadku, gdy Nabywca zgłosi wadę podlegającą jego zdaniem gwarancji, a w wyniku sprawdzenia przez Gwaranta okaże się, że produkt nie jest uszkodzony albo wada nie podlega usunięciu lub naprawie w ramach gwarancji, Nabywca zobowiązany jest do zapłacenia za wykonaną naprawę, pokrycia kosztów transportu produktu do siedziby Gwaranta lub sieci sprzedażowej oraz z tejże siedziby lub sieci sprzedażowej do siedziby Nabywcy. Nabywca pokryje również koszt pracy Gwaranta związany z obsługą nieuzasadnionej reklamacji.

10.   Niniejsza gwarancja zastępuje wszystkie inne gwarancje wyraźne bądź domniemane, w tym w szczególności gwarancję przydatności handlowej i gwarancję przydatności produktu do konkretnego przeznaczenia.

 

Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany obowiązują z chwilą ich ogłoszenia na stronie internetowej Sklepu internetowego. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w niniejszym punkcie, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.), ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22, poz. 271 ze zm.).
  3. Regulamin obowiązuje od dnia 01.01.2021

*Art. 95 do art. 109 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny, regulujące kwestię przedstawicielstwa.

*Zgodnie z art. 95 § 1 Kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, albo wynikających z właściwości czynności prawnej, można dokonać czynności prawnej przez przedstawiciela.

*W myśl art. 95 § 2 Kodeksu cywilnego czynność prawna dokonana przez przedstawiciela w granicach umocowania, pociąga za sobą skutki bezpośrednio dla reprezentowanego.